فناوری اطلاعات

امید ما تبدیل شدن به بزرگترین منبع فناوری اطلاعات است

فناوری اطلاعات

امید ما تبدیل شدن به بزرگترین منبع فناوری اطلاعات است

مارک زوکر برگ

 
 
یکی از پایه گذاران و مدیر ارشد فیس بوک
 
 
 
در سال 1984 بیل گیتس برای اولین بار روی جلد مجله تایم ظاهر شد؛ از رایانه‌های مکینتاش رونمایی شد و کامپیوتر دل (Dell) در یکی از اتاق‌های خوابگاهی دانشگاه آستین آمریکا پا به عرصه وجود نهاد. درست در همین اوضاع بود که «مارک زو کربرگ» در نیویورک متولد شد و امروز، در بیست و پنج سالگی، زوکر برگ یک میلیاردر بزرگ است. سایت شبکه همگانی فیس بوک، که او طراحی کرده است، بیش از 350 میلیون نفر عضو دارد و شامل عضویت و ورود اعضا، و در میان گذاشتن اطلاعات شخصی ای که کاربران به میل خود وارد می کنند، تصاویر و عکس ها، فایل های ویدیویی و بازی می شود. اگر بگوییم «زوکر برگ» آدمی است که خیلی سریع به اهدافش رسیده، او را دست کم گرفته ایم و تمام حقیقت را نگفته ایم. او در سن خیلی پایین مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته کامپیوتر گرفت، و در اتاقش در خوابگاه دانشگاه روی نمونه اولیه فیس بوک که طراحی کرده بود، کار می کرد. 

حالا او مدیر ارشد یک شرکت خصوصی با ارزش تقریبی 5/6 تا 5/9 میلیارد دلار می‌باشد. به عنوان مدیر ارشد، او در فیس بوک دستورهای اصلی و کلی و سیستم و روش ارائه محصولات و خدمات را مشخص می کند. یکی از مهم ترین و قابل توجه ترین فعالیت هایی که در دهه پیش صورت گرفت، ایجاد یک رابط کاربری برای توسعه‌دهندگان دیگر در فیس‌بوک بود. این اتفاق باعث شد که تعداد بی شماری از امکانات جدید و سرگرمی ها در فیس بوک ارائه شود و بدین ترتیب به تعداد کاربران افزوده شد و آنها با اشتیاق بیشتر، زمان طولانی تری را در محیط فیس بوک برای بازی و انجام انواع تست ها حتی از طریق اتصال با گوشی موبایل در این سایت می گذراندند. این امکان عامل دیگری برای افزایش محبوبیت فیس بوک میان کاربران شد. 

«زوکر برگ» می گوید که هدف اصلی و تمرکز فکری و کاری او روی تأسیس محیطی بود که در آن افراد مختلف بتوانند به راحتی عضو شوند و بدین ترتیب تمام دنیا بتوانند با همدیگر در ارتباط باشند. او در راه رسیدن به هدفش، خیلی خوب پیش رفته است. اما خود فیس بوک چه سودی از این عضویت ها و فعالیت‌های کاربران در محیط مذکور می برد؟ «زوکر برگ» پاسخ نمی دهد. اما بدون شک در این راه متخصصان و کارشناسان خیلی خوبی را شناخته است که در طی این 10 سال در مسیر اداره‌ شرکت به او کمک کرده اند، و وقتی زمان مناسب فرا برسد، با کمک آنها یک طرح و ایده تجاری بسیار خوب را ارائه می‌دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد