فناوری اطلاعات

امید ما تبدیل شدن به بزرگترین منبع فناوری اطلاعات است

فناوری اطلاعات

امید ما تبدیل شدن به بزرگترین منبع فناوری اطلاعات است

بیل گیتس

بیل گیتس 

 

می توان گفت از زمانی که استفاده از کامپیوترهای شخصی (PC) بین مردم و کاربران گسترش یافت، نام «بیل گیتس» به عنوان یک اسطوره شناخته شد. هنوز هم با وجود آنکه از شرکت مایکروسافت بازنشسته شده، او همچنان یک شخصیت مطرح در تکنولوژی کامپیوتری است. «گیتس» که همچنان رئیس غیر اجرایی شرکت مایکرسافت باقی می­ماند، در ژوئن سال 2008 کار در شرکت را کنار گذاشت تا مدیریت و اداره مؤسسه «بیل و ملیندا گیتس»، که بزرگ ترین مؤسسه ترویج و حمایت از بشر دوستی در دنیا است، را داشته باشد. 

او که برای تصمیم گیری هایش برنامه ریزی روزانه ای داشت و اهدافش را به خوبی می­دانست، دهه گذشته را با همه سختی هایش با موفقیت گذراند. به طوری که سال های آخر کار او در مایکروسافت شامل دستاوردها و موفقیت های قابل توجهی می باشد. او به غیر از مدیریت و اداره شرکت، به فکر ایده های در حوزه تکنولوژی های نسل بعدی و گسترش آن نیز بود. نمونه این ایده ها، طراحیcloud computing است. 

این برنامه به کاربران این امکان را می دهد که همکاران یک شرکت به راحتی و خیلی دقیق اطلاعات و خدمات را با واسپاری به خدمات دهندگان دیگر در بین خود جا به جا کنند. در سال 2007 شرکت مایکروسافت Surface Platform را به بازار عرضه کرد. محصولی که طبق اظهارات «گیتس»، ظاهر فضایی که کاربر در برنامه ای با آن کار می کند را بهتر می کند و در سال 2005، و شاید با کمی تأخیر تحت نظارت او Windows Live و platform های Microsoft Office Live به کاربران عرضه شد. 

در دهه گذشته، «گیتس» بیشتر انرژی و تمرکز کاری خود را روی مؤسسه «گیتس و ملیندا» گذاشته است که هدف آن در راستای کنترل و از بین بردن بیماری های مهلک قابل پیشگیری در کشورهای در حال توسعه است. در این مؤسسه از علم و تکنولوژی در جهت جلوگیری از گسترش بیماری و بهبود اشخاص مبتلا استفاده می کنند. «گیتس» در این باره می گوید که خیلی خوش بین است که مؤسسه او بتواند راه هایی برای پیشگیری و درمان خطرناک ترین و رایج ترین بیماری های کشنده در این کشورها و برای این مردم پیدا کند. «گیتس» همیشه به عنوان طراح و پایه گذار مایکروسافت شناخته می شود. اما در دهه اخیر او تلاش زیادی کرده است که از ثروت و امکاناتی که با تأسیس مایکروسافت به دست آورده برای نجات زندگی مردم و ریشه کن کردن بیماری های خطرناک در جهان استفاده کند. 
 
  
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد