فناوری اطلاعات

امید ما تبدیل شدن به بزرگترین منبع فناوری اطلاعات است

فناوری اطلاعات

امید ما تبدیل شدن به بزرگترین منبع فناوری اطلاعات است

راز موفقیت ۲ رویای سرنوشت تصمیم گیری و ھدف گذاری

 هر روزتان را با راز آغاز کنید... 

 

درود بر شما

دوست عزیز اگر قسمت های پیشین این سری مقاله را نخوانده اید ابتدا آنها را بخوانید . 

 

ھمه ما ، داستان زندگی افرادی را شنیده ایم که علی رغم محدودیتھای شرایط، دست به کاری شگرف زده و به صورت نمونه ھایی از نیروی بی کران روح انسان در آمده اند .

من و شما نیز می توانیم زندگانی خود رابه صورت یکی ازاین افسانه ھا در آوریم ، به شرط اینکه شھامت داشته باشیم و بدانیم که قادریم اختیار اتفاقاتی راکه در زندگیمان می افتد به دست گیریم.و اگر ھم نتوانیم ھمیشه اتفاقاتی راکه در زندگیمان می افتد کنترل کنیم ، دست کم می توانیم بر واکنشھای خود نسبت به آن وقایع ، و بر اعمالی که در مقابل آنھا انجام می دھیم مسلط باشیم .

اگر در زندگی شما چیزی ھست که از آن ناراضی ھستید، (مثلا در زمینه روابط، سلامت جسمی و یا شغل ) ھم اکنون تصمیم بگیرید که بلافاصله تغییری در آن به وجود آورید .

ھر چه بیشتر تصمیم بگیرید ،قدرت تصمیم گیری شما بیشتر می شود .ھمچنان که عضلات بدن در اثر ورزش نیرومندتر می شوند ، قدرت تصمیم نیز با تمرین افزایش می یابد .

ھمین امروز، در مورد دو کار که به تاخیر انداخته اید تصمیم بگیرید:

یک تصمیم که گرفتن آن آسان باشد .

و

 یک تصمیم که کمی دشوارتر باشد .

بلافاصله در جھت عملی کردن ھر یک از آنھا قدمی بردارید و این کار را با قدم دیگری که فردا بر می دارید ادامه دھید.با این عمل ، عضلات تصمیمگیری شما نیرومند می شوند و می توانید بزودی تغییراتی بزرگ ، در تمامی جھات زندگی خود به وجود آورید .

باید خود را مقید کنیم که از اشتباھھای خود پند بگیریم، نه اینکه به خود بپیچیم و خویشتن را ملامت کنیم اگر از خطاھای خود درس نگیریم ، ممکن است در آینده نیز آنھارا تکرار کنیم .اگر موقتاٌ کشتی تان به گِل نشست، بخاطر آورید که در زندگی انسان شکست معنی ندارد، بلکه فقط نتیجه وجود دارد .این ضرب المثل را در نظر داشته باشید :ناشی از تجربھاست ،و تجربه غالباٌ نتیجه قضاوت غلط است !

در گذشته خود ، مرتکب چه اشتباھی شده ایدکه بتوانید از آن برای بھبود زندگی امروزی خود استفاده کنید؟

موفقیت و شکست، معمولاٌ منشا واحدی ندارند.شکست نتیجه خودداری از انجام عملی (مثلاٌ زدن یک تلفن ،رفتن یک کیلومتر راه یا اظھار عشق و محبت)است.ھمان طور که شکست ، ناشی از یک رشته تصمیمات جزئی است، موفقیت نیز ناشی از آغازگری و ابتکار ، پشتکار و بیان واضح عشق و محبت عمیق قلبی است .

امروز چه عمل کوچکی می توانید انجام دھید که حرکتی را در جھت موفقیتھای زندگی به وجود آورد؟

تحقیقات پژوھشگران ، پیوسته نشان داده است که افرادموفق معمولاٌ به سرعت تصمیم میگیرند و وقتی انجام کاری را درست بدانند به آسانی از تصمیم خود بر نمی گردند.بر عکس ، اشخاص شکست خورده معمولاٌ دیر تصمیم می گیرند و تصمیم خود را به آسانی عوض می کنند .

ھر گاه تصمیم شایسته ای گرفتید ، آنرا رھا نکنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد